چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
منصور لیمبا،

حوزه/ استاد دانشگاه فیلیپین تاکیدکرد که مقاومت فلسطین، حق را از باطل جدا کرده و همه مسلمانان جهان را متحد می‌کند تا در برابر استعمار نو و قدرت‌های غربی بایستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، منصور لیمبا، استاد دانشگاه فیلیپین در دهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت که آرمان فلسطین، مهم‌ترین مسئله‌ای است که امروز، جهان اسلام با آن مواجه است.

وی تاکیدکرد: «این معیاری است که حق را از باطل، اخلاص را از نفاق و عدالت را از ظلم جدا می‌کند. مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان، فقط یک قطعه زمین نیست، بلکه نماد ایمان مشترک ما، تاریخ جمعی ما و پیوند ابدی ما با خداوند است.»

لیمبا افزود: «اشغال این سرزمین مقدس توسط صهیونیست‌ها، توهین به همه مسلمانان، تعرض به حیثیت ما و به چالش کشیدن هویت ما است. دفاع از مسجدالاقصی فقط وظیفه فلسطینی‌ها نیست، بلکه بر هر مسلمانی واجب است، چرا که دفاع از دین، ناموس و آینده ما است.»

وی گفت که مقاومت فلسطین صرفا مبارزه برای یک سرزمین نیست. این مبارزه برای عدالت، حق زندگی با عزت و حق تعیین سرنوشت است. این مبارزه‌ای است برای هر قلبی که برای عدالت می‌تپد.

استاد دانشگاه فیلیپین اظهار داشت که رنج برادران و خواهران فلسطینی ما، رنج ما و مقاومت آنها، مقاومت ماست.

وی خاطرنشان کرد: «آرمان فلسطین، مظهر مبارزه با بی عدالتی و ظلم است، مبارزه‌ای که از زمان حضرت محمد (ص) یکی از اصول اصلی اسلام بوده است. قرآن به ما دستور می‌دهد که قاطعانه برای برقراری عدالت ایستادگی کنیم. چگونه به عنوان یک امت وقتی که برادران و خواهران ما در فلسطین با تجاوز، اشغال و سلب مالکیت مواجه می‌شوند، می‌توانیم سکوت کنیم؟ ایستادن در کنار فلسطین، ایستادگی در برابر عدالت، ایستادگی در کنار مظلومان و انجام یک وظیفه اسلامی است.»

وی ادامه داد: «مقاومت فلسطین فقط مبارزه با اشغالگری صهیونیستی نیست. این مبارزه علیه نیروهای گسترده استعمار نو و برتری طلبی غربی است. همان قدرت‌هایی که قرن‌ها جهان اسلام را تحت سلطه و استثمار گرفتند و از موجودیت صهیونیستی حمایت می‌کنند. بنابراین مقاومت فلسطین، نماد مبارزه جهانی علیه آنها است.»

منصور لیمبا تصریح کرد که روایت غرب از حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون در مواجهه با واقعیت فلسطین، پوچ به نظر می‌رسد. به کارگیری گزینشی این اصول، ریاکاری و استانداردهای دوگانه کسانی را که مدعی آزادی و عدالت هستند، آشکار می‌کند.

وی گفت: «اینجا است که مقاومت فلسطین به عنوان یک معیار، عمل می‌کند و کسانی را که واقعا طرفدار عدالت هستند، از کسانی که صرفا در مورد آن سخن می‌گویند، متمایز می‌نماید. جریان مقاومت فلسطین مانند کاتالیزور عمل کرده، اختلافات ما در مواجهه با دشمن مشترک را از بین می‌برد و هویت مشترک ما به عنوان مسلمان نمایان می‌شود.»

استاد دانشگاه فیلیپین، آرمان فلسطین را توانایی منحصر به فردی برای اتحاد امت، گردهم آوردن مذاهب مختلف، ملت‌ها و جنبش‌های مختلف زیر پرچم عدالت دانست و افزود: «قدرت ما در اتحاد ما است و موفقیت ما به همبستگی ما بستگی دارد. دشمنان اسلام از دیرباز می‌خواهند بین ما تفرقه بیندازند، ما را در مقابل هم قرار دهند و از درون ضعیف کنند.»

وی تاکید کرد: «مسئله فلسطین به ما نشان داد که وقتی متحد می‌شویم و کنار یکدیگر می‌ایستیم، شکست‌ناپذیر هستیم. مقاومت فلسطین دعوت به وحدت، دعوت به انجام وظیفه اسلامی در حمایت از مظلومان و مقاومت در برابر ظالمان است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «بیایید به جهانیان بفهمانیم که امت متحد در کنار فلسطین می‌ایستد و تا زمانی که عدالت برقرار نشود و مسجدالاقصی و مردم فلسطین آزاد نشوند، آرام نخواهیم گرفت.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha